Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Geocaching

Av Sofia - 17 februari 2009 16:51

Idag har jag varit ute på skattjakt! Det var en kursare som övertygade mig att följa med på detta som kallas Geocaching. Man gömmer små burkar på olika platser för att sedan lägga ut koordinater till dem på nätet, så att andra kan leta efter dem med hjälp av GPS.

Det var en mycket intressant upplevelse. Den cashen vi skulle ta först fanns inne i en "tunnel", ett rör i cement, typ avlopp. Då jag varken hade stövlar eller någon lust att krypa in i detta hål stannade jag och två till kvar utanför. Efter denna extrema cache bar det av till lite enklare gömställen, i alla fall inga som innehöll något hål.

Det blev lite kullbestignangar, med härliga utsikter och vandrande i den sköna naturen. Det var riktigt skönt att komma ut, underbart väder med sol och bitande kyla. Vi rörde oss runt om Sahlgrenska och tog sammanlagt 7 st, för mig 6 st då. Det som är extra kul med Geocaching är att människor i alla åldrar håller på med det! Vi hade en ganska bra åldersspridning idag.

Läs mer om Geocaching på: www.geocaching.com

Finn skattjägaren inom dig! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 28 maj 2009 17:18

Till förruttnelsen av Erik Johan StagneliusFörruttnelse, hasta, o älskade brud,    att bädda vårt ensliga läger!Förskjuten av världen, förskjuten av Gud,    blott dig till förhoppning jag äger.Fort, smycka vår kammar -- på svartklädda bårenden suckan...

Av Sofia - 25 maj 2009 23:12

Tänkte börja lägga upp dikter här på bloggen som jag tycker om. Vi börjar med en klassiker: Barfotabarn av Nils Ferlin Du har tappat ditt ord och din papperslapp, du barfotabarn i livet. Så sitter du åter på handlarns trapp och gråter så övergivet...

Av Sofia - 22 maj 2009 19:18

"man hör vatten som porlar när ens huvud står i brand.."

Av Sofia - 22 maj 2009 14:39

Idag håller jag på att rensa garderoben och tvättar, medan jag spelar favoritlistan på Spotify! Har än så länge rensat bort ca 1 ½ kasse. Ska se sen om mamma vill ha något, vad som kan tänkas kunna skänkas bort lr lämnas till loppis och vad som är så...

Av Sofia - 20 maj 2009 23:07

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards