Alla inlägg under september 2008

Av Sofia - 28 september 2008 23:21

Ett tomt blad, som inte är tomt längre. Vad ska man skriva för att få det fullt? För att få det meningsfullt? Jag har för stunden ingen aning, men jag vill bara skriva något. Om det bara blir fullt, eller till och med meningsfullt återstår att se. Nu tog det stopp, jag tänker för mycket på vad jag ska skriva, istället för att bara skriva. Jag kommer ju ändå ta bort detta sen, så varför ska jag anstränga mig för att det ska låta bra, låta meningsfullt. Jag vet inte vad jag skriver, men fingrarna dansar över tangenterna, och det känns lite bra ändå. Att skriva massa meningslöst, eller till slut kanske meningsfullt, för att låta tiden gå en liten bit i alla fall. Så, vad ska man då skriva mer? Kanske om en säng som börjar glida bort från väggen, en madrass som sakta men säkert glider ner. Nej, för ointressant. Men jag skulle ju inte bry mig om vad som är intressant och ointressant, än dock kommer tanken tillbaka. Kanske vill jag ändå skriva något meningsfullt, kanske kommer jag inte ta bort det ändå. Jag kanske vill ha just din uppmärksamhet. Så, om jag nu sparar detta, och om du har läst såhär långt, då har jag ju fått din uppmärksamhet. Tack för att du tog dig tid. Nu när jag har den är jag nöjd. Nu kan jag fortsätta att sväva runt i något slags intetsägande tills jag nästa gång ska försöka fylla ett tomt blad med något meningsfullt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards