Alla inlägg under oktober 2007

Av Sofia - 14 oktober 2007 14:28

Nu var det alldelles för längesedan jag skrev någonting här. Och det har hänt mycket, en hel sommar har kommit och passerat. Det enda som jag tänker nämna om den är att den var härlig, fin och bra. Jag har sett nya delar av Sverige, nya delar av världen och nya delar av mig själv och människor omkring mig.

Igår hade Jennie födelsedagfest, det var kul. Höll mig nykter hela kvällen men vad gjorde väl det? Det är inte första gången jag har haft kul utan alkohol. Vissa var dock tveksamma om jag verkligen var nykter då jag gick på full gång på singstar *hehe*. (men jag var långtifrån värst).
Och det bästa av allt, jag slipper bakfylla.

Jag satt på radion i förmiddags och en röst som liknade Lisa Ekdahls började sjunga. Vem är denna artist som har en sån vacker, skrovlig röst? Efter ett tag börjar Winnerbäcks stämma höras. Trots att jag är ett stort fan av winnerbäck hade jag inte hört denna låt förut. I allmänhet har jag inte hängt med på lassefronten det senaste.
Låten heter i vilket fall som helst "Om du lämnade mig nu" och tjejen med den underbara rösten kallar sig Miss Li. Denna vackra låt! Jag var näst intill gråtfärdig när jag hade lyssnat färdigt.

Och idag fick jag en sådan lust att sjunga vaggvisor. Vyssan lull, Vem kan segla, Trollmors vaggvisa, Sov du lilla videung osv. Blev lagom nostalgisk.
De senaste dagarna har förövrigt kännts som en känslomässig berg-och-dalbana och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Men det är väl dels för att Du inte är nära. Dessutom har jag varit trött. Ja, mycket spelar nog roll för denna åktur.

Nu ska jag gosa lite med Ludwig, vår kattunge. Han är jättesöt och busig.
Au revoir!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards