Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 27 april 2009 12:09

Hej!
I förmiddags var jag på intervju på äldreboendet som jag skrev om förut. Det gick riktigt bra, så nu har jag sommarjobb! =) Verkar som jag kommer få jobba rätt mkt, 75-100 %. Behöver lite pengar att fylla ut plånboken med, speciellt om jag ska flytta, så det känns riktigt bra! Verkar vara ett bra boende också. Tjoho, ska nog fira med nåt gott *hehe* Sen ska jag sätta mig med skolarbete, ska skriva om en text till en annan genre. Det ska in på onsdag, sen på torsdag blir det destination Växjö! Valborgssittning med tema Festival. Får se vad man tar på sig..hehe

Som sagt nu ska jag fira, kanske lite yoghurt glass, har för mig vi har det här hemma *mums*

Lev väl och glöm inte att använda solkräm!

Av Sofia - 22 april 2009 16:47

Idag känner jag mig riktigt glad. På morgonen var det halvtaskigt väder, riktigt kyligt om man jämför med hur det har varit ett tag nu. Dock blev det solsken efter föreläsningen och jag bestämde mig för att bjuda älsklingen på lunch. Det blev buffé, alltid något! När jag nästan hade ätit upp ringde telefonen. Det var en från ett äldreboende som undra om jag fortfarande var intresserad av att sommarjobba, självkart sa jag! Så nu ska jag dit på måndag för intervju! Detta gjorde att jag blev ännu gladare, så inget eller ingen kan stoppa min dag!

Beställde tågbiljetter igår, så Valborgs helgen kommer spenderas hos H. Det blir sittning med! =) livet leker!

Den senaste tiden har jag shoppat en del. I fredags blev det en runda, och i lördags var jag i Varberg och hälsade på Malin, det var ritkigt trevligt! Blev lite shopping där med..sen på måndagen råkade jag slinka in på nordstan efter seminariumet, så nu har jag lite vår/sommarkläder. Wiiie!

Nu ska jag njuta av solen, ta väl hand om er där ute!

Av Sofia - 16 april 2009 12:02

Tog mig en titt på studera.nu nyss för att se så min anmälan fortfarande är kvar. Då såg jag att de har förlängt tiden till 21.00 idag. Så till er som inte hann/inte kunde osv så har ni hela dan på er! ^^
Kom ihåg förra året, dagen innan när såklart jag skulle skicka in min anmälan, var det kaos på sidan och jag gick upp tidigt, typ 3,4 på morgonen för att få iväg skiten. Då förlängde de också för att det hade varit så kaotiskt. Som tur var skickade jag iväg min anmälan i tid den här gången. Hörde nånstans att det var rekordmånga som hade sökt i år, inte så konstigt att det blir knas då! Känner mig pirrig när jag tänker på att jag ska börja på Universitetet, på riktigt. Dessutom flytta hemifrån, spännande!

Nu ska jag kasta i mig lite mat, sen kanske det blir en cykeltur. Gav mig iväg på cykeln igår, blev en sväng ner till havet. Det var riktigt härligt att känna vinden i mitt hår, men kanske inte lika roligt att cykla upp för alla backarna på vägen hem, men jag klarade det. När jag kom ner till havet möttes jag av den välbekanta havssaltdoften, underbart! Satt mig en stund och bara lyssnade och njöt av havets kluckande. Väldigt rogivande!

Av Sofia - 15 april 2009 16:43

Nu har jag vaknat upp ur min dvala ^^ skämt o sido. Den stora födelsedagen var bra, mycket trevligt! Men snabbt tillbaka till verkligheten.
De senaste dagarna har jag ägnat ganska mycket åt skolarbete. Har gjort två inlämningsuppgifter och hade ett seminarium idag. Det gick rätt bra, fick bra konstruktiv kritik så det blir att sätta sig o göra om lite imorgon. Idag känns det som mitt huvud ska sprängas så jag lämnar det till resterande dagar av veckan. Istället har jag, förutom varit på semenarium då, deklarerat och sökt jobb. Känner mig lite duktig ändå! =) Förresten så har jag ju skickat iväg anmälan till högskolan. Mitt förstahandsval är Apotekarprogrammet i Uppsala. Velade en del mellan receptarie och apotekare, men insåg att det är lika bra att satsa! Så det känns faktiskt bra, vi ses antagligen till hösten Uppsalabor!


Av Sofia - 10 april 2009 22:53

Nu är det endast en timma och 7 minuter kvar tills det är 11/4 2009, vilket innebär att jag fyller år, 20 år! Nu lyfter jag på hatten för tonåren, och ger mig in i en okänd värld!

Av Sofia - 10 april 2009 11:07

Snart bär det av till Willys för att handla mat till morgondagens kalas. Känns riktigt nära nu, imorgon blir jag 20 år! Hänger inte riktigt med där, men så är det i alla fall! För 20 år sedan föddes jag en mulen dag på Varbergs sjukhus och nu sitter jag här och får snart gå på systemet lagligt! ;)

Annars är det fint och varmt väder idag också, det är så härligt! Jag blir riktigt glad av det. Igår var H på besök här, riktigt kul att träffa henne igen! Vi snackade massa skit o så ;) Tack för en trevlig kväll H! =)

Nä, nu ska vi åka iväg! Ha en bra långfredag!

Av Sofia - 9 april 2009 11:54

Sitter här nu och försöker skriva på min språklaboration. Lyssnar på Mando Diao och en tanke som har slagit mig flera gånger är att de både till musikstil och röst liknar gruppen Sugarplum Fairy. Jag sökte på google och på wikipedia (tacka gudarna för denna sida hehe) stod det att Gustaf Norén i Mando Diao är bror till Victor och Carl Norén i Sugarplum Fairy. Hehe, det förklarar ju likheterna. Det var längesen jag lyssnade på Sugarplum Fairy, men nu rullar de här på Spotify (tacka gudarna för det också!). Kommer ni ihåg deras låt "Sweet Jackie"? Ja, det gör jag i alla fall ;)

Nu när detta mysterium är löst ska jag förska fortsätta med språklaborationerna. Just nu ska jag skriva om min text hypotaktiskt. Sedan blir det nominal stil, verbfattigt och sist men inte minst temaprogression. Det är inte så avancerat som det låter ^^

Hoppas ni har en underbar dag! Här skiner solen och vårkänslorna börjar kännas i kroppen.

Av Sofia - 8 april 2009 22:06

Ikväll kände jag mig ovanligt hurtig! Så därför bestämde jag mig för att, efter en härlig smoothie, bege mig ut på en promenad. Eftersom ingen var lika hurtig som jag gick jag själv, men det var riktigt skönt att bara få rensa tankarna lite. Ska nog börja gå lite mer promenader, tänker alltid att "jag kan ju ta en promenad idag" men brukar aldrig bli av...hade ju varit bra om man hade en hund. Appropå det så har vi köpt en sele till Makadam idag. Vi lät henne gå lite på altanen, hon var nyfiken men verka tycka det var lite kallt. Vårvärmen var ju bortblåst idag och regnet öste ner på förmiddagen, men värmen ska komma tillbaka, och sol och värme på min födelsedag på lördag. Härligt!

Nu ska jag glo på tv och sen bums i säng. Imorgon blir det att sitta med språklaborationer och översättning. Känns lite surt med två uppgifter över påskhelgen, men ska försöka få så mycket gjort som möjligt imorgon. Som vanligt är ju framförhållningen sådär, men uppgifterna verkar faktiskt ganska roliga.

På återseende!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards