Alla inlägg den 7 april 2009

Av Sofia - 7 april 2009 23:26

Då var det snart dags att krypa under täcket. Det blev en del kikande på utbildningar ikväll, men jag blev inte så värst mycket klokare. Förut var det svårt att välja bland allt, nu känns det som att jag nästan inte vill bli nåt alls. Men jag håller mig kvar vid det där med receptarie i alla fall.

Morgondagen bjuder på föreläsning som ska handla om översättning. Kan nog bli intressant det med. Därefter får vi se vad som händer.
Upp och hoppa om 8 timmar, dags att sova nu!

Dröm sött gott folk!

Av Sofia - 7 april 2009 18:19

Ja, denna fråga snurrar runt i mitt huvud och har gjort det den senaste tiden. Ena stunden är jag ganska säker på en sak, medan jag stunden efter känner "nää..". Häromdan fick jag dock ett tecken, då jag dagen innan, och dessutom fram och tillbaka hela tiden, har funderat på att bli antingen apotekare eller receptarie. När jag i söndags slog upp jobb & utbildningsbilagan i GP satt hon där och stirrade på mig. På förstasidan var det en bild på en ganska ung tjej sittandes med vit rock och ett gulligt leende. Hon höll på att utbilda sig till receptarie. Jag började skratta lätt för mig själv. Dagen innan var jag stenhårt inne på det här med recepatrie-yrket och nu satt hon där och lockade mig.

Som ni säkert vet är det den 15 april, alltså om EN VECKA som man senast ska ha skickat iväg ansökan. Och jag ska titta runt lite till, och få lite till ångest, men om jag inte hittar nåt som jag fastnar för mer, så blir det nog receptarie. Inte bara för tecknet, utan för att det verkar som ett kul yrke. Att kombinera kemi och biologi med kundkontakt låter riktigt roligt, tycker jag iaf. Vill helst undvika att bara jobba på labb och bli "labbråtta". Men som sagt, jag kan ju ändra mig ganska snabbt. Om det nu blir receptarie funderar jag på om jag ska läsa det i Uppsala. Finns här i Göteborg också, men vill gärna flytta lite längre, bli lite världsvan ;)

Här har ni artikeln förresten, om det är ngn som är intresserad (men det var inte den bilden som var på förstasidan):
http: //www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=630&a=487167

Nu blev jag faktiskt sugen på att titta runt på utbildningar. Jag kanske uppdaterar senare om mina funderingar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards