Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Sofia - 16 maj 2009 10:36

Jag har nu suttit och funderat över vem man utger sig att vara på nätet egentigen. Spelar du en roll på nätet? Spelar det någon roll? Vad häftigt att man rent teoretiskt kan utge sig att vara vem som helst. Frågan är ju också vad man vill med livet på nätet. Jag tror att alla, mer eller mindre, söker någon form av bekräftelse. Det kan vara på olika sätt, du skriver på facebook att "idag fyller jag år!" för att alla ska gratta dig, och då vågar ju dem som man inte egentligen känner, utan bara har som vän för att det ska se ut som man har många vänner, också säga grattis. Och jag erkänner också att jag vill ha bekräftelse när jag skriver vissa saker på facebook (dock skrev jag inte ngt om min födelsedag...) men hursomhelst, denna bloggen t.ex tror jag att jag någonstans söker bekräftelse igenom. För det är en ganska häftig känsla att veta att i princip vem som helst kan läsa det jag skriver, men ja det är lite skrämmande också. Och det är ju därför jag inte blottar hela mitt liv för er läsare, för man inte vill göra det till vem som helst. Nu menar jag inte att jag spelar någon slags roll för er, men man har ju en slags fasad, Man sollar ju i sitt liv, och skriver om det som man kan tänka sig att andra läser.

En intressant sak är ju att när man t.ex pratar på msn så har man mycket mer tid på sig att klura ut ett svar, än när man pratar i verkligheten.

Jag tycker nätet är en fantastisk "uppfinning", tack vare den har jag träffat min pojkvän och nya bekantskaper som jag kanske aldrig hade kastat ett öga på om jag mötte dem på stan. Den öppnar nya vägar, där personer t.ex från norrland och skåne enkelt kan bekanta sig med varandra. Ja, nätet är ju en hel värld för sig.

Nä, jag kan skriva om detta ett tag till, men nu ska jag hjälpa mamma med att duka. Idag ska vi ha kalas! =)

Tingeling!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards