Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Sofia - 7 maj 2009 21:26

Hej gott folk!
Jag kom ut en stund nu på kvällen i alla fall, blev en runda. Ritade in den på hitta.se, så lägger in det här under. Imorgon ska jag in till Kungsbacka, Malin kommer hit och hälsar på, ska bli kul! =) Gå på kungsmässan bland annat, så det kanske blir lite shopping ^^
Nu ska jag fortsätta att titta på Draknästet.

Av Sofia - 7 maj 2009 10:55

En seg start på dagen idag. Satt här vid datorn när jag tänkte att nu ska jag ta mig en titt på Malins blogg (http://sveamaliin.blogg.se/). Hennes senaste inlägg där hon skriver om att hon måste träna mer och sluta med godis osv. peppade mig väldigt :P känner igen mig i mkt av det hon skriver. Varför ska det vara så svårt? Ja, jag vet, egentligen är det nog inte så svårt, man måste bara skärmpa sig, det finns många gropar att falla i och då och då fallar man. Kanske är det bäst att ändå ha en dag, då man får unna sig ngt lite onyttigt...det är svårt det där. 

Det är ju inte bara i godis som det finns massa socker, utan också dolt i olika produkter. Jag har faktiskt börjat läsa mer på innehållsförteckningen när jag ska köpa eller äta ngt. Har också börjat prova lite vegitariska produkter, typ qourn, majsschnitzel och senast sesamnuggets. Hittills har det varit gott! Försöker också äta mer bulgur, qiunoa och linser men ja ibland slinker det ju ner pasta, potatis eller ris, speciellt när mamma eller pappa lagar mat på helgen. Även om mina något nyttigare matvanor inte har gett någon revoultionernade effekt på min kropp, känns det alltid lite bättre när man ätit något nyttigt.

Och så är det här med mackor, jag är uppväxt med mackor, typ till frukost o ibland att man tar en macka till mellanmål, så det kommer vara svårt att ta bort. Ibland blir det gröt till frukost, men jag kan inte påstå att det är så gott, dock om man har nån sylt i, men det är ju inte bra heller. Ägg däremot tar jag gärna till frukost, men lite svårt att hinna med om man har bråttom. 

Läste i nåt forum att ett tips när man är på väg att äta typ godis eller liknande är att tänka "vad kommer detta hjälpa mig egentligen, behöver jag verkligen äta det här?". Detta har faktiskt gjort att jag undvikit onyttigheter några gånger, men inte alltid. 

Och träningen. Jag tänker ganska ofta "nämen idag vore det kanske trevligt med en promenad", men det är inte så ofta som den planen verkställs. I tisdags var jag dock ute vid havet med mor och älsklingen så det blev en liten sväng iaf, men jag åt en glass så där blev det plus på kalorisidan vill jag lova. Men idag ska jag tvinga mig ut! Så det så ^^

Oj, vad långt det här blev nu då! Dax att ta tag i dagen!

Om ni har några tips får ni gärna dela med er, vore supertacksam! =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards