Direktlänk till inlägg 29 maj 2007

Idag

Av Sofia - 29 maj 2007 16:06

Just nu är det varmt, nästan äckligt varmt. Men, ska försöka att inte klaga så mycket på det, är ju ändå härligt med lite sommarvärme (önska bara att jag hade vetat att det skulle bli såhär varmt när jag valde kläder).

Den här dagen har hittills handlat mest om kemi. Det s.k delkursprovet i Kemi B inföll sig idag. Så då satt jag i tre timmar med kemiprovet medan solen lyste för fulla muggar utanför. Läraren bjöd på vindruvor o dumle under tiden, så mitt blodsocker fick sig en liten kick, hehe.
I svenskan läser vi om antikens litteratur, det är faktiskt rätt kul. Idag läste vi en bit ur Illiaden. Intressant att se hur vissa teman som syns i dagens litteratur och filmutbud grundar sig i antiken.

Just nu står det en mystisk dam utanför vårt hus..hon har en vit volvo.
Det ringer på...vem kan det vara? Jonte öppnar..........................
Hehe, jaha det är ju Jennies mamma, med tomatplantor. Vi ska odla tomater, wiiie :) Får se om de blir röda eller blå.

Nä nu ska jag ta det jävligt lugnt resten av dan. Ska kanske plocka lite nya syrener, de som står här i mitt rum håller på att vissna.

Over and out, rymddräkt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 28 maj 2009 17:18

Till förruttnelsen av Erik Johan StagneliusFörruttnelse, hasta, o älskade brud,    att bädda vårt ensliga läger!Förskjuten av världen, förskjuten av Gud,    blott dig till förhoppning jag äger.Fort, smycka vår kammar -- på svartklädda bårenden suckan...

Av Sofia - 25 maj 2009 23:12

Tänkte börja lägga upp dikter här på bloggen som jag tycker om. Vi börjar med en klassiker: Barfotabarn av Nils Ferlin Du har tappat ditt ord och din papperslapp, du barfotabarn i livet. Så sitter du åter på handlarns trapp och gråter så övergivet...

Av Sofia - 22 maj 2009 19:18

"man hör vatten som porlar när ens huvud står i brand.."

Av Sofia - 22 maj 2009 14:39

Idag håller jag på att rensa garderoben och tvättar, medan jag spelar favoritlistan på Spotify! Har än så länge rensat bort ca 1 ½ kasse. Ska se sen om mamma vill ha något, vad som kan tänkas kunna skänkas bort lr lämnas till loppis och vad som är så...

Av Sofia - 20 maj 2009 23:07

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards